Saturday, October 10, 2015

Dari Diari ke Blog

assalammualaikum.. ehemm.. sebab dah janji semalam.. kita ceghita ceghita kisah sedih ye kenapa aku takleh berdiari dan berjinak dengan blog ni.. yes.. diari tu since darjah lagi aku ada... sangat bermakna.. because of my family yang strict.. yes. kalau dorang baca pun dorang akui semua ni... aku takde tempat meluah.. yeah im a happy girl... act like nothing happen.. but deep...... Allah sahaja yang tahu... tu sebab bila ada problem dekat sekolah... cikgu tanya dengan siapa awak rapat.. aku nangis. kahkahkah.. yeah aku tak rapat dengan sesiapa dulu. dulu la.. but since meningkat remaja.. and Abang Ijan pun semakin rapat dengan aku.. Abang Ijan lah jadi segala diari aku disebabkan diari lama dah terkubur.. aku ada tiga abang.. abang abang lain jaga aku semua terbaik weh... tapi sebab dorang lagi besar dari aku.. tu yang aku takut and tak berapa nak gila dengan Abang and Abang Ijun hehehee dan Abang Ijan paling rapat sebab dia atas aku dan aku bawah dia walau umur kami jarak paling jauh.. macam umur Ibu and Ayah.. 4 tahun jarak.. hehehe k sambung balik.. aku diharamkan oleh Ayah untuk menulis diari.. yes. Ayah. hahahaha because of one girl.... whatever. family tahu la siapa girl ni.. yang menyebabkan aku diharamkan untuk berdiari...



ni abang kandung wehhhhhh.. yang ramai orang ingat Encik Tunang aku tu.. hahahaha pe bendaaaa la korang ni.... ramai kata muka Syafiq and Abang Ijan akan akan.. tang mana sama pun aku tak tau hahaha spek je kot.. heheheheheeeee

k sebak pulak tiba.. sebab masa tu zaman kejatuhan aku hahahaa.. masa tu jela rasa teruk macam tu.. boleh dikatakan setiap hari aku akan bukak diari and tulis and nangis.... tu pun tulis senyap senyap sebelum tidur... and sampailah kantoi adik aku baca...... and p bgtau Ibu Ayah segala apa aku tulis..... yes.. about this one girl... whatever.. hahahaa last last satu hari kantoi aku tengah tulis....... and berlaku lah satu drama.. hehehe Ayah koyak segala diari aku and kata haramkan aku tulis diari..... haaa drama sangat kan.. hehehe.. dan sejak tu aku lebih happy girl...happy sangat la kan.. hahaha aku tak pernah fikir perasaan sendiri... aku abaikan diri aku sendiri.. sakit ke pedih ke... aku abaikan.... sampailah form 1.. dah boleh guna komputer.. and ada internet.. aku kenal lah dunia blog. dan situlah peneman aku berceloteh... dan sampai sekarang dorang tak tau aku ada blog yang dah bertahun tahun tahun tahun tahun aku rahsiakan.....

sekarang pun dah besarkan... dah tahu mana yang patut kita cerita dan mana yang patut kita simpan dan luah pada yang sepatutnya.. yes.. banyaklah meluah pada Allah.. Allah tahu segalanya.. Allah turunkan ujian sebab rindu rintihan kita... so.... rintihlah. Allah sayangkan hambaNya.. Allah rindu kita... berdampinglah pada Allah... maka dunia ini akan menjadi pentas yang indah walau sementara untuk kita.. apa yang berlaku dulu semuanya ada hikmah.. aku pasti.... dan point nya di sini.. bukan semua orang mampu meluah dekat orang lain... bukan semua orang cara untuk release ialah meluah.. bukan semua orang macam kita.. kita rambut sama hitam tapi hati... Allah sahaja yang tahu.. wush... kan.. dah agak.. bila dah start banyak nak ceghita.... tengok tengok dah panjang.. lama dah tak berpost panjang macamni kan.. hehehee k lah.. kita stop di sini hehehee sebelum jadi esei karang.. tataaa Assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment