Sunday, October 27, 2013

Wishlist untuk SPM


salam semua. hari ni dah tinggal 9 hari lagi nak menuju ke SPM yang aku tunggu selama 12 tahun aku sekolah dan tanggal 6 November 2013 ni ialah kemuncaknya. dan aku sangat takut, gerun, berdebar, gementar dan sewaktu dengannya. nak kata aku pulun habis tu tak... sebab kalau aku pulun habis, aku tak dapat masuk satu ilmu pun. cuma aku tambahkan sikit masa aku buat revision. hehehee untuk menambahkan lagi semangat aku nak belajar, aku ada wishlist yang aku nak dapatkan kalau SPM aku bagus.. aku tak mengharapkan banyak sangat pun. sebab banyak yang aku perlu dah dapat. ini cuma keinginan yang aku impikan. so ni blog aku. macam diari hidup aku, macam teman istimewa aku, macam macam lagilah.. teman karib sahabat aku la blog ni.. punca kekuatan aku pun dari ni. spirit yoooo.. so takpe la kan aku nak bagitahu semua wishlist aku, k ni wishlist aku nak bila aku dah berjaya dalam SPM nanti, harap harap dapat diantaranya.. tak mengharap semua tapi kalau dapat semua weheeee~


first sekali opkos aku nak smartphone. actually aku tak berapa minat smartphone sebab dia touchscreen. aku ni payah sikit kalau touchscreen. aku lebih suka button. lagi suka macam phone pertama aku sekarang hadiah dari abang sulung aku masa PMR dulu. Nokia C3. aku suka button dia. macam komputer. tapi disebabkan aku ni memang penggemar internet, aku nak juga la internet untuk aku update facebook, twitter, instagram, blog and search google tanpa had. aku ni tak suka bertanya, sebab aku tau bukan semua orang suka ditanya. so aku lebih suka cari sendiri dekat google. so kalau ada smartphone, aku boleh search apa menda sekali pun yang terlintas dalam fikiran ni. kenapa aku pilih S4? sebab besar and senang aku nak menaip nanti. dan aku tak suka terlampau besar sangat phone. susah nak pegang and ambik gambar. wakakakaa.. kenapa warna pink? sebab tu colour tergemar paling digemari tersangat cinta oleh aku. hahahaaa..tapi masalahnya aku tengok harga haritu RM 1899. dekat sabah la. aku tak tau la lain ke harganya or sama je. takada orang janji dekat aku nak bagi aku ni.. tapi ni untuk diri aku sendiri. mungkin nanti ada orang bagi aku hadiah duit ke kan.. aku boleh kumpul kumpul and tambah duit simpanan aku sikit, aku boleh dapat phone ni. rancang je la.. tapi tak mengharap sangat. sebab aku tau ni semua keinginan je bukan keperluan aku. phone C3 aku ok lagi. still sihat macam tuan dia. akan aku beli juga satu hari nanti phone ni.. hehehee lambat atau cepat je.

dah kalau ada smartphone, aku nak bercasing! sebab tau tak satu fakta tentang Nokia C3, bapak susah cari casing comey comey. geram gila. semua tempat aku tanya, "sorry adik... mana ada orang guna phone macam tu lagi. yang ada semua smartphone" kuang hajo kuang hajo! k fine! panaas gila bila fikirkan balik. takpe takpe.. kenapa hello kitty? sebab aku dari lahir suka hello kitty, aku peminat setia hello kitty. hehehee sebab masa aku kecik dulu ada cerita dia dekat TV2. gambar kat atas ni contoh je.. aku tak memilih sangat, asalkan hello kitty and pink kalerr.. hehehee..

aku nak kereta. ye! maybe perlu sangat nanti bila dah masuk U. Amin.. ni janji dari Ayah. Ayah kata if aku dapat masuk U dengan keputusan pecah rekod family, aku dapat kereta ni. kenapa Viva Elite? sebab kecik. bagi aku Viva ni macam kancil diperbesarkan sikit je. kalau ada kancil lagi, aku nak kancil. malangnya sekarang dah tak jual. jimat minyak dan agak murah dari kereta lain. RM 200 sebulan rasanya. ok la tu.. besar pulak tekak aku nak minta lebih lebih. SPM je kot. lainlah aku dah habis belajar dari luar negara ke. kalau tu aku minta Suzuki Swift leeee.. hahahaa.. kenapa hitam? sebab nampak class kau jah! hahahaa padahal kereta biasa biasa je. lagi satu takde la nampak tapuk tapuk sangat. hehehee.. 


aku tak pernah ada sweater. dan aku tak gemar sebab rimas maybe. tapi bila aku tengok je ada corak ni.. terus aku jatuh cinta dekat sweater galaxy ni. banyak gila jual dekat instagram. RM 55 ke RM 60. macam tu la... mahai bagi aku sekarang. dan tak berbaloi. kalau la orang hadiahkan aku.. weheee~ tah! aku nak! hehehee.. aku suka dan aku yakin ni akan jadi salah satu barang kegemaran aku kalau aku dapat nanti.. ni pun takde orang yang janji kan. maybe aku yang akan beli sendiri guna duit aku. hahahaa..

2 comments:

  1. banyak wishlist ni...takpe2..semuga apa yang diharapkan termakbul...gudluck utk SPM nnt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehee wishlist ni umum. mana tau ada yg nak hadiahkan untuk SPM kalau bagus nanti. heheheheeee.. lagipun takde org janji...maybe beli sndiri kot. hehehehee amin... terima kasih ^_^

      Delete